如何评价《心迷宫》导演忻钰坤的第二部长片《暴裂无声》?

中文由我的中国同事帮忙翻译整理,谢谢他们。

去年我来到中国参与《看不见的客人》宣发活动时,认识了忻钰坤导演。他很喜欢我电影并让我看他的作品,看完后我也变成了他的粉丝。因为对犯罪悬疑电影的热爱让我们彼此有更多的话语。我们一起在北京吃晚餐并聊到了很多之前拍摄时的经历,他跟我分享了自己处理素材、演员、剧本、预算的方式,我也告诉他我在西班牙拍电影的经验。关于犯罪悬疑片,能够挑战观众,设置迷局等待他们解答,对我们都觉得是一件非常有趣的事情,同时我们也想给他们一些启示,毫无疑问,这最能满足我们与观众的互动的需求,也给观众的礼物。

我之前有看过《心迷宫》,但《暴裂无声》与之相比是两部完全不同的电影,主要的区别是他在《暴裂无声》里的细节设置上更深入。《心迷宫》是一部成熟的悬疑片,忻钰坤导演在他的处女作中寻求一种风格,而在第二部作品《暴裂无声》中,他升华了影片风格,影片制作方面全方位升级,故事的重点也放在了凶手的选择上,而不是谁是凶手。

《暴裂无声》的影像风格跟我之前看过的犯罪电影很不同,忻钰坤在《暴裂无声》中混合了不同的风格。拥有着犯罪悬疑体质的同时增加了许多动作元素,也是一部社会现实主义电影,这在我看来这非常有趣而且很神秘,整个电影的结局非常强大而且震撼。

至于忻钰坤导演,我认为他是我的中国灵魂伴侣,另一个洲的兄弟,初次见面时我与他便一见如故,我们对同样的事情都很有兴趣而且也很有缘份,创作理念也非常接近。我的处女作《女尸谜案》与《心迷宫》一样,都是由一具尸体引发的悬疑案件。《看不见的客人》讲述了富人与穷人之间的博弈,这部分与《暴裂无声》也很像。

《暴裂无声》就是一辆满载信息量的过山车,你需要一点一点仔细发掘。


I met Xin Yu Kun because he contacted me when I came to China to release "The invisible Guest". He was a fan of my movies and allowed me to watch his movies. And then I became his fan too. We are connected about the subjects we deal with. He likes suspense and crime movies as much as I do. We met for the first time for dinner in Beijing, and we talked about movies. The way he deal with the materials, the actors, the script, the budgets, and I told him my experience in Spain with my movies. We agree that we share a big interest in audience. We like audience but we also want to give a message to them. Crime movies are perfect for that. It's a candy for the audience, with a message to share.

I've seen "Deep in the heart". The main difference is that he goes deeper in the message. It's a much mature film.A movie of somebody who has been looking for a style in the first movie, and in the second one he improves the style. I think that there is also a very powerful message in "Wrath of silence".

The difference between "Wrath of silence" and the crime movies I've seen is probably the mix of genres. It's a crime movie. It's a mystery movie. It's an action movie sometimes. But it's also a social realistic movie. I think Xin Yu Kun plays very well the mix of different genres in one movie. And it has a very powerful ending.

I rate him as my Chinese soulmate. I feel him as a brother in another continent. When we met we realize that we share a lot of interests for the same things. My first film, The Body, was about a corpse, like "Deep in the heart". My second movie, "The Invisible Guest" talked about
rich people versus poor people, just like "Wrath of silence",I feel him very close.

"Wrath of silence" is a roller coaster with a big message.



来源:知乎 www.zhihu.com
作者:OriolPaulo

【知乎日报】千万用户的选择,做朋友圈里的新鲜事分享大牛。 点击下载

此问题还有 41 个回答,查看全部。
延伸阅读:
《被嫌弃的松子的一生》中的松子要怎么做才能改变命运?
如何评价电影《永远的 0》?

没有评论:

发表评论